woensdag 19 mei 2021

Verkocht en bijna verhuisd!

Opnieuw gaat er een schilderij van mij verhuizen, dit keer naar Alkmaar. Via via zijn deze leuke mensen op mijn pad gekomen en ze waren op slag verliefd op dit schilderij. Het is ook één van mijn favorieten. 



mixed media 100 x 100 cm - Tribute to the moon 



Iets voor iemand maken vind ik heel leuk maar als mensen op slag verliefd zijn op een bestaand schilderij is dat misschien nog wel leuker!
Er zitten heel veel details in dit schilderij die niet zomaar 1-2-3 opvallen, het bestaat bijvoorbeeld uit heel veel lagen want anders kun je deze details niet maken. Ik in elk geval niet :-) 

Ik zal een paar van die details/geheimen delen... 

Marmermeel met gesso + bindmiddel geven van die fijne craqueluren. 


Naast structuur is er ook oog voor lijn, vorm en contrast. Wees vooral niet bang voor zwart!


Een beetje blingbling in de vorm van bladgoud voegt echt iets toe aan dit schilderij, vind ik. 
Het glanzende laagje komt door het licht en de vernis. Eigenlijk geen goede foto...


Zie je dat groen doorschemeren? Dat zijn stukjes linnen...nou, eigenlijk zijn het mouwen van een linnen shirt. Die mouwen waren aan de onderkant te strak waardoor ik ze niet omhoog kon schuiven en ik voortdurend met ze door de verf ging. Dan kun je ze net zo goed afknippen en gebruiken. Dat is me goed bevallen dus elk shirt wordt nu aan een kritische blik onderworpen: ‘kan ik jou gebruiken?’ Nee?
Alleen de mouwen dan? 

Rechts onderin zie dat er ook nog iets van blauw in zit...
maar dan moet je er echt met je neus bovenop staan. 

Nieuwe eigenaren: heel veel kijkplezier en ik hoop dat dit schilderij een rustpunt in jullie huis mag worden.  



4 opmerkingen:

  1. wauw wat gaaf voor je Joo, ja het zal ook voor die mensen een aanwinst zijn, het is ook prachtig en erg mooi van kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel tof dat je weer iets verkocht
    het is een heel mooi werk, prachtige kleurschakering

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!