dinsdag 25 mei 2021

Nieuwe ideeën

Ik ben een beetje aan het rond fiedelen om ideetjes op te doen voor een nieuw schilderij. Twee doeken zijn onderweg, niet te groot maar ook niet te klein. Intussen ben ik in mijn boekjes aan het testen, het is altijd een beetje ingewikkeld om 15x15 cm om te denken naar 100x100 cm of groter. Deze kleurcombinatie vind ik erg mooi maar ook het lijnenspel, de vormentaal. 

Maar ook de volgende spreekt mij op dit moment erg aan... de gelaagdheid, de kleuren die er door schemeren en het ‘basic-gevoel’ dat dit probeersel oproept. 

En dan deze... een combinatie van beiden. Ook leuk, vooral om te maken maar ik weet niet of ik hier lang naar zou willen kijken of zelfs aan de muur zou willen hebben hangen.  Misschien moet de details hieruit verdwijnen, meer tot rust gebracht worden. De kleurencombinatie vind ik namelijk wel erg mooi
Tot zover de doordeweekse bespiegelingen :-) 




2 opmerkingen:

  1. ik vind ze alledrie mooi maar de 2e vind ik het meest aanspreken....

    mooi wat je maakt hoor Joo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de laatste spreekt mij het meest aan
    de tweede, als die hier in het groot zou hangen zou ik depressief worden, en niet zo zeer door het zwart eigenlijk, k voel een donkere ingeslotenheid ofzo, moeilijk uit te leggen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!