dinsdag 25 augustus 2020

Zo boven ~ Zo beneden

 Zo boven ~ Zo beneden

Zonder vooropgesteld plan ben ik aan het werk gegaan. Nou nee, dat is niet helemaal waar. Ik wist wel wat ik ongeveer wilde maken maar had geen idee van vorm of kleur. Dus enkel het idee was er en dat zat nog in mijn hoofd... ergens.  Mijn tafeltje leeg gemaakt, ruimte maken, en mijn allermooiste handgeschepte papier te voorschijn gehaald. Kijk die mooie randjes! Het formaat is A3 dus best een  aardig formaat voor het idee.  


het papier absorbeert als een spons dus snel werken! Niet te nat want dan gaat het teveel bobbelen...


Wat doen die kleuren het mooi op het papier! 


kleine details toevoegen .... dingetjes 


dingetjes vanuit de sterren of de diepzee? Van boven of beneden of misschien
wel allebei! Micro en macro


Zonder vooropgezet plan heb ik me laten leiden door wat zich voor deed. Als je ‘hier' iets doet moet je ‘daar' ook wat doen...Zo gaat dat! Want anders klopt het niet meer. 

Het is veel werk maar het is ook een heerlijk proces. Enerzijds focus en anderzijds loslaten...die twee moeten wel samengaan want anders gebeurt er niks :-) 

fijn hè?




2 opmerkingen:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!