zaterdag 8 augustus 2020

Abstract van begin tot ’t eind

Als tegenhanger voor al het kleine waterige figuratieve spul, vind ik het heerlijk om ook weer even uit te pakken. Ik had een groot doek gemaakt van 1x1 mtr en de verf die nog op het palet lag heb ik gebruikt voor dit schilderij. Verf weggooien vind ik echt zonde! Van dat grote doek heb ik nog geen goeie foto dus dat komt later.

Dit is de eerste laag  


Veel water (plantenspuit) en paletmes


Zie nu al mooie details verschijnen....


De volgende dag heb ik een papje gemaakt van acrylbinder met marmermeel en dat op het schilderij aangebracht. Dat betekent dat je mooie stukjes moet opofferen maar ja... zo gaat dat nou eenmaal.


Maar kijk dan wat er gebeurt! 


De gelaagdheid verdiept de kleuren en voor je het weet heb je een schilderij met 100 mooi stukjes en dat is ook de bedoeling weer niet. Dus ook hier moeten er ten behoeve van het geheel mooie stukjes het loodje leggen. Keuzes maken tot je een ons weegt met het risico dat je toch net de verkeerde keuze maakt. 


Maar wat een feestje! Die kleuren als de zon er op staat! ♡

Dit is de laatste laag ...
voor nu klaar! 

3 opmerkingen:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!