zondag 2 augustus 2020

Me & my friends + tutorial

Om mijn ideeën een beetje bij elkaar te houden ben ik een art-journal begonnen. Wat natuurlijk gewoon een boekje is met blanco aquarel pagina’s. Maar het is een fijn boekje aan het worden! Ik schilder dagelijks en zo’n boekje dwingt me tot klein werken. Het ligt op een tafeltje met mijn penselen en aquarelverfjes er naast dus ik kan zo aan de slag. Deze portretjes staan met z’n allen op 13x13 cm wat voor mijn doen echt piepklein is! Maar hoe leuk om te doen! 


Als je je creativiteit een boost wil geven kan ik je deze manier van schilderen en ontdekken van harte aanraden ♥︎

Hoe heb ik het aangepakt? 

Ik heb eerst een vlakverdeling gemaakt (uit de losse pols want anders ga je zitten priegelen) daarna in elk vakje de gezichtjes gemaakt. Ik heb gekozen voor neutrale kleuren, ik noem het altijd een beetje stoffige kleuren, omdat ik dat het mooist vind en deze kleuren zich onderling makkelijk laten mengen. Vervolgens de achtergrond en toen gekeken wie er te voorschijn wilde komen. Dat was echt het leukste werk! 

Nu zitten ze fijn in een boekje tussen de andere ideetjes 

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Het erge is dat ik ook zo gek ben op dat soort kleuren..
    Maar ik beland altijd in de primaire kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg tof
    al die figuurtjes met hun eigenheid

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!