dinsdag 1 april 2014

Klaar!

Mijn laatste blogje ging over een wit schilderij, inmiddels is het klaar!

Ik ben begonnen met grijzen en witten...voorzichtig beginnen kan geen kwaad. Het geeft je ruimte en je kunt nog alle kanten op, het is als een beetje aftasten....ga ik linksom of rechtsom?



Dan een beetje zwart...altijd lastig want zwart is zwart en als het er eenmaal staat is het heel bepalend voor je schilderij en bovendien is het lastig weg te schilderen.


Rood moest het zijn...rood gaat het worden!

In eerste instantie waren de randen van het schilderij wit totdat ik zag dat het „weg zou lopen” op een grote witte muur...om het meer body te geven heb ik het beeld gekaderd. Het is een groot doek en kan in z’n eentje prima een hele grote muur hebben! (en is zo jammer dat een afbeelding niet het gevoel van groot laat zien)

 Gemengde techniek 120 x 100 x 2.5 cm op doek

Het overhandigen van het schilderij was het spannendst...ze waren sprakeloos en ik kon niet zo goed zien of ze het nou vreselijk of juist mooi vonden! 
Het bleek mooi te zijn! (pfieuwwww)  past perfect in het interieur en geniet van een prachtige lichtval! 
Een paar dagen later hoorde ik van de man des huizes: „ hij wordt elke dag mooier!” 

Mooi toch?




*



1 opmerking:

  1. t is boeiend Joo, ik weet nog niks te bedenken wat het kan zijn of wat het me vertelt
    t kan alle kanten uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!