zondag 2 augustus 2009

eitje voor de toekomst

soms gaan actualiteit en kunst samen
kunstenaars willen hun grenzen verleggen,
ik ken het gevoel, je wilt je creaties naar een hoger plan tillen.
mensen verleggen ook hun grenzen,
het is niet altijd even duidelijk met welk doel...
vrouwen wordt nu de mogelijkheid geboden om hun biologische grens te verleggen
hun eitjes te verleggen...naar de toekomst, in de vriezer
geluk wordt een keuze en het leven is maakbaar.
het doel heiligt de middelen...

hoever kun je grenzen verleggen?
hoever kun je afdwalen van de essentie?

grenzen verleggen is vaak goed om je blik te verruimen
en als je dan over die grens kijkt
wil je dan nog de ingeslagen weg bewandelen?
is dit wat men bedoelt met:
een slimme meid is op haar toekomst voorbereid?



"dag mam, fijn dat je tijd hebt en ik uit de vriezer mag"


wat ben ik blij dat deze tijd van maakbaarheid,
plannen en vooruitschuiven aan mij is voorbij gegaan!
dat ik gewoon voluit en ronduit moeder ben geworden.


Rafael - sixtijnse madonna


*


voor de goeie orde en zere schenen...ik spreek hier niet over medische noodzakelijkheden.

3 opmerkingen:

  1. .. maar wat te denken van de vrouwen die niet als vanzelfsprekend zwanger worden.. bij wie ivf een rol speelt.. en waarbij overgebleven bevruchte eitjes van een "weghaalsessie" (welk érg pijnlijk is!) ingevroren worden om op een later tijdstip teruggeplaatst te worden?

    ..het zijn beslist niet altijd vrouwen die het moeder worden maar uitstellen.. en voor de zekerheid daarom maar jouw scenario volgen..

    in dat laatste geval heb ik alle begrip voor wat jij hier neerzet.. volledig mee eens

    ik ben ook voluit en ronduit moeder.. dankbaar dat dat zonder kunstgrepen kon

    alleen jammer dat dat ronde een beetje is blijven hangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo is het maar net!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!