zondag 10 april 2022

Kleurencirkels

Het maken van kleurencirkels is goed voor een meditatief momentje. Je hoeft niet na te denken maar gewoon de ene stap na de andere zetten. Ik heb er twee gemaakt, de ene met olieverf en de andere met acryl. Daarbij heb ik verschillende blauwen/roden/gelen gebruikt.  


Hieronder de variant in olieverf. Het ultramarijn laat zich mooi tot allerlei grijzen mengen. De groenen krijgen door het mengen met dit blauw een eigen karakter 



De paars- en roze tinten zijn mooi zacht. Nu ik de foto hieronder zo bekijk zie ik dat ik een foutje heb gemaakt...Niet de stappen gevolgd en dat zie je. Zie jij het ook? 



Dit is de acrylvariant met Pruisisch blauw


De groenen zijn rijker en voller. Alle kleuren zijn in acryl wat minder diffuus. 



Ik ga er nog eentje maken met indigo, burnt sienna en een goudgeel. Voor mooie gedempte tinten. 

Wordt vervolgd! 

1 opmerking:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!