zondag 13 februari 2022

Colornote - Gevangen liefde

Het voorjaar lijkt door te zetten! Ik weet ook wel dat het in februari en maart nog stevig kan winteren. Toevallig zag ik, in mijn herinneren die mijn telefoon mij voorschotelt, dat het vorig jaar sneeuwde op deze dag of de dag ervoor. Ik haat sneeuw sinds ik mijn been gebroken heb en dus vind ik dit weer fantastisch! Koud maar met een zonnetje, lekker wandelweer, mooie foto’s maken en niet onbelangrijk... tijd om te mijmeren.  Dat gaat al wandelend heel goed! 

Ik heb weer wat restjes uitgesmeerd in mijn schetsboekje. Het schilderij waar ik aan werk staat op de ezel en vordert gestaag. Ik ben nog niet tevreden over het geheel. Wel over de restjes :-) 





Details doen er toe! 




De kleurencombinatie vind ik heel mooi...dat bruinige (Olive braun) met het blauwe (Indanthrene blue) mengen met een beetje wittig (Napels yellow light). Die kleurnamen...daar kun je toch een boek over schrijven? Verder heb ik nog een zwart potlood gebruikt en een bruin en wit olie krijtje. Tot slot een snufje goudpoeder in de natte verf gestrooid.  

Fijne week gewenst!


5 opmerkingen:

  1. fantastisch joo sprookjesachtig mooi, om te zien,
    je restjes doen het super, het i s ook doodzonde om dingen weg te gooien hé... zo zie je wat je maken kunt.. "supertof"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb inmiddels een heel boekje met restjes! Dank jullie wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. k vind het prachtig, een gouden zon in het bos/park :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fantastische kunstwerkjes steeds weer genieten van jouw werk joo,

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!