zaterdag 6 november 2021

Kunst als affirmatie

Dit was een erg leuk en waardevol experiment, voor mezelf maar zeker ook om te bewaren als idee mocht ik ooit weer workshops/cursussen gaan geven. Daar heb ik nu echt geen tijd voor want ik heb ook nog gewoon een fulltime baan, een gezin en ik ben mantelzorger. Altijd tijd tekort. 

Maaaaar....stel dat ik een zee van tijd heb dan ga ik hier iets doen.  Ik geloof in de kracht van de verbeelding en met dit experiment kun je daar vorm aan geven. 


Ik heb houten paneeltjes gebruikt om op te werken, een soort 3D canvas maar dan van hout. Eerst een laagje gesso erop en daarna een laag gips. Even een nachtje laten drogen en dan kan het feest beginnen. Met een pen, stift, potlood of wat dan ook schrijf je je intenties op. Een affirmatie ... een paar affirmaties. Zaken die je na aan het hart liggen, wat/hoe wil je graag zijn? Schrijf op!

Daarna ga je er met verf overheen en het geeft niet als je vergeet wat je opgeschreven hebt, het staat er immers al. Maak een collage. Knip en plak. Schilder weg/bedek en voeg toe... 


Maak er eentje met zielenwensen en eentje met materiële wensen. Wat heb je nodig om je doelen te verwezenlijken. Maak ze niet tegelijkertijd maar focus op wat je aan het doen bent.  Focus! Leg je ziel en zaligheid erin. Maak het je eigen en leg er laagjes verf over. 



Elke keer als je de paneeltjes ziet word je er aan herinnert wat je écht wilt, daar waar hart sneller van gaat kloppen ♡ Je kan er een project van maken...elk jaar 2 van dit soort schilderijtjes. Met je verjaardag of met Oud&Nieuw bijvoorbeeld. Als je niet wilt vergeten wat je opgeschreven hebt maak dan een foto en een printje en plak dit achter op. Hoeft natuurlijk niet want het is er sowieso! 


Ze staan nu op mijn dagelijkse werkplek.... als reminder. Niemand weet wat er onder die lagen zit, niemand weet wat dat vlekje, die krassen en lijnen betekenen alleen ik en dat is voldoende. Meer dan dat! 

♒︎







2 opmerkingen:

  1. hoe creatief weer van je
    en dat allemaal zo tussenin al je drukke bezigheden, niet eenvoudig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig zijn ze, ik wens dat je wensen uit mogen komen Joo :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!