zaterdag 20 november 2021

Khadi papier

Ergens in de kast lag nog een pakje Khadi papier al heel lang te wachten op speciale kunst dingetjes. Maarja, hoelang moet je wachten tot je vindt dat iets speciaal genoeg is? Ik weet het niet dus ik dacht: ik ga er voor! 

Wat is Khadi papier? Het papier wordt gemaakt in India door mensen met een missie. Lees > hier meer.

Handgeschept Indiaas aquarelpapier van KHADI: confronterend klassiek - avontuurlijk anders! Elk vel wijkt af van elk ander vel. Elk vel heeft z'n eigenaardigheden en imperfectiesElk vel is uniek.

Handgeschept dus en met fantastische randjes. Het is mooi dik en stevig en te koop in verschillende formaten. Ik heb ze nu als mixed media papier gebruikt en de ondergrond eerst geprepareerd. Want het slurpt verf! En natuurlijk die mooie randje eerst afgeplakt met schilderstape. Dan krijg je ook zo’n mooie  scherpe crispy scheiding tussen verf en papier. Én je hebt meteen een passe-partout. 


Deze zijn A4 groot en ik denk dat als je ze inlijst in zo'n randloos dubbeldik perspex lijst dat het er fantastisch uitziet. Je hebt ze die zijn magnetisch dus daar kun je telkens een andere afbeelding in doen. 
Superleuk cadeautje! Intussen heb ik ze onder een stapel boeken liggen zodat ze een beetje vlakker worden. Morgen een aquarel portretje op dit super mooie papier proberen! 


4 opmerkingen:

  1. wauwwwwwww Joo, wie zo'n kadootje mag ontvangen zal zich in de zevende hemel wanen ,

    prachtig zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja dat is wel heel erg mooi!
    jouw creativiteit kent geen grenzen, dat is duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is inderdaad altijd veel te ontdekken!!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!