zondag 21 februari 2021

Opdracht

Yep, eerste opdracht in het nieuwe atelier is een feit! Lucky me :-)  Opdracht luidt: maak abstract schilderij van 160 x120 cm in de kleuren groen, beige en een tipje goud. Dus een mooi linnen doek gekocht op een aluminium frame en ‘wat' verf. Ik ontdekte dat ik eigenlijk nooit met groen schilder, wel groenige tinten maar 'groen groen’ nooit! 

De afgelopen 3 dagen ben ik bezig geweest met dit schilderij...ondergrondje, nog eentje, eerste laag kleur en dan verkennen van kleur en compositie. Kijken...kijken en nog eens kijken. 

Die gekleurde bolletjes hieronder staan niet echt op het schilderij natuurlijk dat is een wegwijzertje. 


en dan toch echt GROEN DOEN!





Voorlopig gaat het goed! Nog lang niet klaar maar er staat nu een basis waar ik mee verder kan en dat is beter dan een wit doek. Zoveel wit is niet te doen, dat staart je aan en wil niet verprutst worden. Het vreet je nog liever op dan dat je te dicht bij komt. 

wordt vervolgd! 

♒︎



3 opmerkingen:

  1. O jee, ik zie er alweer 2 monniken in die een pad de hoogte in gaan... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als ze merken dat je gaat schilderen rennen ze van je doek af! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!