zaterdag 11 juli 2020

Mijn andere liefde

Eigenlijk heb ik best veel liefdes in mijn leven ♡ wat natuurlijk fantastisch is! Eentje die de laatste tijd een beetje onderbelicht is, is fotograferen en het bewerken van foto's.  Dat gaat een stuk sneller dan schilderen en je kan het overal en altijd doen. Bijvoorbeeld tijdens het kijken naar het journaal. Iedereen kan het! Gewoon een fotobewerking apps downloaden en proberen maar!

Tijdens het uitlaten van de hond zie ik vaak prachtige wolkenluchten. Omdat ik mijn telefoon altijd bij me heb in dit afgelegen gebied (je zal er maar liggen met een gebroken been midden in de winter - ja echt gebeurd) is een foto snel gemaakt.  ↓  Mislukte foto eigenlijk - kleuren te donker - compositie ook niet goed. Dus eigenlijk kan deze zo de prullenbak in.


Mijn telefoon maakt een zogenaamde 'live photo’ ...dat zijn een aantal beelden supersnel achterelkaar gemaakt. De telefoon kiest er dan eentje uit die het best is. In dit geval lag het aan mij en niet aan mijn telefoon dat het een nietszeggende foto was. Maarrrrr er zit een optie bij om alle beelden tot 1 beeld samen te smelten. En dan krijg je dit! 
 ↓


Dit ziet er in mijn ogen al een stuk beter uit! 

Daarna ga ik de foto bewerken en achteraf weet ik echt nooit meer hoe ik het gedaan heb. Voordeel daarvan is dat je het nooit kunt reproduceren maar telkens weer nieuwe dingen ontdekt. 



Kleur en structuur toegevoegd 
Beetje kleur weer weggehaald en een schaduw toegevoegd voor het ’sjiek’ 

Alles gemaakt/bewerkt met mijn telefoon 🍏7-plus (die ik al honderd jaar gebruik!)






2 opmerkingen:

  1. Heerlijk om te doen, die luchten. Elke dag moet ik mijn weer beheersen want mijn uitzicht is qua luchten fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!