vrijdag 5 juni 2020

Speciaal gemaakt


Tijdens de portretten expositie kreeg ik de vraag van een leuk jong stel of ik een schilderij wilde maken voor hun nieuwe huis. Ik vind het bijzonder dat jonge mensen een echt schilderij willen hebben ipv zo’n mooie reproductie die je tegenwoordig overal kunt kopen.
Dus ik ben gaan sfeerproeven in hun huis en ik kreeg de vrije hand ✩  We hebben alleen het formaat besproken en de plek waar het zou komen te hangen.

Het werd een groot doek van 1.60 x 1.40 cm en het zou in een mooie nis komen te hangen. Het doek werd in een vrachtwagentje gebracht en al snel bleek dat ik het nooit het atelier in kon krijgen.
De hal werd de nieuwe werkplek en dat ging prima! Onder een lichtkoepel kon ik er overdag prima schilderen


Ik had een opstapje nodig om het hele schilderij te bemensen. Een paar weken heb ik ín het schilderij gewoond. Toen was het klaar...en kwam het spannende moment waarop ze konden komen kijken naar hun nieuwe aanwinst. En dat is echt spannend want ik weet nooit of het aan de verwachtingen gaat voldoen. Vooral als ik volledig carte blanche heb gekregen. 

linnen op aluminium frame 160x140

Maaarrrrr het was een feestje! Ze waren enorm blij en hadden nooit kunnen bedenken dat dit het zou gaan worden. Dat wist ik ook niet van te voren hoor 🙃

Enfin, ze moesten een busje regelen om het te vervoeren en nu hangt het fantastisch te zijn! 
(alsof het er voor gemaakt is) 



♡♡♡

9 opmerkingen:

  1. "wauw " Joo, ik vind het dan ook spectaculair mooi,
    kan me voorstellen dat je ze hélemaal gelukkig hebt gemaakt,
    tof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad geweldig Joo...groot werken voelt heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb 'm maximaal uitvergroot...kon dus even je manier van werken bestuderen! Prachtig

      Verwijderen
    2. Wat leuk dat je dat gedaan hebt! Ben zelf ook altijd nieuwsgierig hoe een schilderij gemaakt wordt.

      Verwijderen
  3. t is mooi Joo
    het oranje is lichtgevend en hoopgevend

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!