maandag 19 april 2010

beeld-ig

naast het schilderen hou ik ook van boetseren,
eigenlijk heb ik heel wat af geboetseerd!
op plankjes stonden rijen met mooie beeldjes,
ongebakken en ongeglazuurd in hun eigen klei-kleur
rood, wit, grijs...met en zonder chamotjes

ruimtegebrek stelde mij de vraag:
wat moet ik er nog mee?
niks!
ik heb ze rond mijn huis in het bos gelegd.
een paar flinke regenbuien en beeldjes werden weer klei...
siepelden zo de aarde weer in
een bijzondere manier van opruimen:
langzaam maar gestaag

ik heb er een paar bewaard
onlangs voorzien van een verflaagje
ze zijn klein...zeg maar... handzaam
ik zal ze het bos besparen.





best beeldig!



*

3 opmerkingen:

  1. je kunstwerkjes teruggeven aan de natuur, mooie symboliek vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan hoor, ze lijken sprekend op die orginele vruchtbaarheids popjes..toch?
    Of hadden die nou een andere symboliek?
    Groetjes van een muurvastzittend schilderpoppetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, het zijn vruchtbaarheidbeeldjes!
    ze werden gemaakt en begraven om het land en mens vruchtbaarheid te geven.
    een universeel gebaar, ze zijn over de hele wereld gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!