zondag 1 november 2009

allerheiligen

vandaag is het Allerheiligen.
ik hou van die anker momenten in het jaar
ze geven een geruststellende vastigheid.
ik ben dol op verhalen over heiligen, ze zijn een bron van inspiratie!

St Antonius is één van mijn favoriete heiligen,
ik ben nogal eens wat kwijt namelijk...
dan roep ik Antonius aan:
"Sint Antonis, beste vrind... maak dat ik mijn paarse sok vind"
(of wat ik dan ook maar kwijt ben)
geloof het of niet, ik vind hem altijd weer!
niet vergeten een dankberichtje te sturen!



Sint Antonius van Padua, beschermheilige van:

de Franciscanen, verloren voorwerpen, (alleenstaande) vrouwen en kinderen, armen, bakkers, mijnwerkers, het huwelijk, reizigers, pelgrims en verliefden.
Patroon tegen schipbreuk, de pest en koorts

Antonius-spreuk:
-Is Sint-Antonius nat, dan drinkt de boer zich zat.-
nou...proost dan maar!

1 opmerking:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!