vrijdag 25 september 2020

Ode aan de oogst

Vandaag werd achter ons huis het mais 'eraf gereden’ en dat is altijd een m o m e n t! Het betekent einde van de zomer en echt het begin van de herfst. Ik ben daar blij mee want ik hou van de herfst! Het mais eraf betekent ook weer uitzicht en ruimte. Als het net gezaaid is dan groeit het als een gek, je kan het letterlijk horen groeien. Wij maken een illegaal paadje dwars door het mais om zo op de velden te komen. Als het heeft geregend dan is het een nat pad met lange sliertige bladeren die in je gezicht kletsen. Ik voel dan ook meteen allerlei beesten die via mijn hoofd over mijn rug kruipen... Nog nooit iets gezien of gevonden van een beestje hoor maar het is het idee.


Aquarel 40x40 cm


Binnen een half jaar zie je het mais verkleuren van licht sapgroen naar diepgroen. De goudgele kolven hebben blonde schutbladeren met bruine pluisharen. Aan het einde van de groei en bloei wordt alles dor en droog wat dan weer prachtig kleurt tegen een donkere lucht.





mooi hè....alles ♡


 

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, want het is zoals het is...dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch vind ik dat joo, ook je tekeningen.. zalig om naar te kijken,
    ja alles is mooi als je met een hart vol liefde kijkt :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!