zondag 26 april 2020

Hannah & Olivia

De intuïtieve portretten schilderen waar ik vorig jaar toevallig mee in aanraking kwam, hebben me gegrepen. Ze tilden me op en brachten me naar een next level. Ik heb heel veel schetsen gemaakt in allerlei technieken en op diverse ondergronden. Het schilderen gaf enorm veel energie en ik heb maandenlang in een fantastische kunstzinnige bubbel gezeten. De portretten zijn niet mooi in de zin van ‘het klopt allemaal’ maar ze hebben allemaal hun eigen verhaal van imperfectie. Elke vrouw heeft haar eigen emotie en uitstraling.
Het zijn niet bestaande vrouwen maar ik ken ze inmiddels allemaal. Ik ken hun drijfveren, hun verleden, hun familie en hun toekomst. Ik ken hun namen, hun kleuren en klanken en ze zijn allemaal een stukje van mij.


Olivia - mixed media 50x60cm  ingelijst -verkocht-




Hannah acryl op paneel 50x70cm  ingelijst 

Afgelopen najaar hebben we een kleine expositie georganiseerd en dat was erg leuk! Fijn om ze allemaal uitgelicht te zien in plaats van opgestapeld in een hoekje. De reacties van de bezoekers...sommigen durf ik gewoon niet aan te kijken  het lijkt wel of ze dwars door me heen kijkt 
Ik heb er een aantal mooie opdrachten aan over gehouden en een heerlijke tijd gehad met het maken van deze reeks.  
Dit zijn er 2 uit een serie van 20 ofzo en ik zal zo nu en dan een portret posten om ze levend te houden. :-) 

4 opmerkingen:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!