maandag 11 januari 2010

regenboog

het schilderen met regenboogkleuren en dan ook nog in de volgorde van de regenboog, is iets wat je honderd keer kan doen en het ziet er steeds weer anders uit!
het geeft bijna altijd een harmonieus beeld...of het nou een oefening is of een compleet schilderij!

als ik buiten een regenboog zie dan geniet ik van het moment van donker, licht en kleur...en doe vervolgens  een wens! je kan immers niet weten... als ik een dubbele zie dan doe ik er meteen twee!
een regenboog heeft iets magisch ook al weet ik dat de regendruppels als prisma's werken.



aquarel oefening


purper verheft
rood treft
oranje zingt
geel springt
groen weeft
blauw zweeft
indigo luistert
paars fluistert

(eva mees)



acryl op papier 60x 80 cm

4 opmerkingen:

  1. gelukkig, je bent er weer!
    Ik begon al bijna ontwenningsverschijnselen te krijgen...(@) En ja, kleur is heerlijk.
    vriendelijk groetje....(*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooooh I loooooove rainbows! Ik vind ze altijd iets magisch hebben....

    Liefs Bar

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!