woensdag 21 oktober 2009

stilte voor de storm

als ik naar buiten kijk dan zie ik bomen
die staan daar onveranderlijk te zijn,
ik bedoel dat ze niet 's nachts van plaats verwisselen
omdat ze dan een beter uitzicht zouden hebben
of andere grond onder hun voeten willen voelen.
nee, ze staan daar te zijn.

toch zijn ze nooit hetzelfde, al kan dat wel eens zo lijken.
ze bewegen, waaien, verkleuren...
staan er in de winter wat bloot bij
het licht speelt met ze waardoor ze er ook weer anders uitzien

soms dan staan ze roerloos
zelfs de hoogste bomen bewegen dan niet
het valt stil...
de vogels hoor je niet
geen geritsel op de grond
alleen het licht laat zien dat er wat gaande is
een grijzig gelig licht
waar mijn nekharen van overeind gaan staan
en ik zelf ook vergeet te ademen.


gouache gemengde techniek



3 opmerkingen:

  1. wat een leuke ontdekking dat; LinkWithin!
    hihi, voorlopig ff pas op de plaats wat dat betreft voor mij, misschien een leuk idee voor ooit.

    Vriendelijk groetje van...(@)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bomen en bos zo fijn en mooi.
    Prachtige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ... schitterende tekst joo!
    het is een prachig geheel.. wederom chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!