zaterdag 4 juli 2020

Inspiratie

Mensen vragen vragen mij weleens : ‘waar haal jij je inspiratie vandaan?’  Ik hoef daar nooit veel moeite voor te doen...gedurende de dag ploppen er ideetjes op en ik ben gewend om te kijken en te zien. Ik zie ook altijd van alles! Als ik de beestjes uitlaat neem ik mijn tijd want er zijn dingen die gezien willen worden. Zij, Aika en Guus vinden dat overigens helemaal niet erg.



Na een wandeling kom ik thuis met spullen :-) 


ideeën en plannen 



Ik word blij als ik zo’n steen vind - de kleuren en structuur kunnen als basis dienen voor een nieuw schilderij. Ik heb vandaag meteen marmermeel besteld waarmee ik de structuren hoop te kunnen maken. Ik heb dat nog nooit eerder gebruikt dus dat wordt experimenteren. Waar je dan weer veel van kan leren. Trouwens, het blauw van de steen zie je alleen als ie nat is.  

Opgedroogd is het gewoon een steen. (maar dat is dus slechts schijn!)

De gevonden veertjes gaan in een vaasje bij de anderen. Die blauwige glans van de zwarte veer kreeg ik niet op de foto maar wel uit de verfdoos.  ♡



















Als je een veertje op je pad vindt mag je een wens doen!
Sommige mensen zien het als een boodschap van hoger hand.
Gisteren vond ik een kraaienveer.
Ik heb even gegoogeld → raad-wijsheid-initiatief-geheime magie 

Vandaag lag er een veer van een ekster voor de deur
intelligentie-bescherming-geluk- occulte kennis 

Spannend! Vooral die geheime magie en occulte kennis.

En nou niet denken dat ik hier dikke toverboeken heb liggen hoor!
Tot zover de veren...voordat ik de plaatjes ga beschrijven die in mijn hoofd zitten.









🦉


2 opmerkingen:

  1. heerlijk Joo, de inspiratie vind je overal :-)
    ik herken het wel :-)

    ben vandaag ook veertjes aan het schilderen geweest..
    leuk om je schatten te zien

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!