zaterdag 7 november 2015

Winterfair avontuur

Ze zei: ‘weet je hoelang je al niet geblogd hebt?’
‘Euh...een tijdje al niet, geloof ik.’
‘Het is 3 maanden geleden! Dat kan echt niet hoor...’

Ja, zo gaat dat soms maar ze heeft gelijk, het is al weer veel te lang geleden!
De zomer is voorbij, de dagen worden korter en de avonden langer. Tijd om de draad weer op te pakken na een fijne lange zomerstop.

Vandaag bezochten we een winterfair. Nou vind ik 1 winterfair per seizoen genoeg en deze was vandaag dus. Voor het gemak schaar ik de kerstmarkten ook maar even onder de ‘fairs’dus ik ben weer klaar voor dit jaar ;-).
Het miezerde een beetje....zal wel niet zo druk zijn dan dus we nemen Aika mee. Via een blubberig veld gleden we naar onze parkeerplaats waar we een aantal auto’s zagen die zo ongeveer tot hun assen in de klei waren gezakt....hmmmz.

Hond uit de auto en hup naar de fair. Dat -niet zo druk- had ik verkeerd ingeschat, het was stampensvol!!! Fietsers, mensen met kinderwagens, honden, scootmobiels enz....één lange rij mensen. Aika licht in de stress maar so far so good! Tot we een draaiorgel tegen kwamen...daar schrok ze zich een ongeluk van, wurmde zich vliegensvlug uit haar tuig (waarvan ik dacht daar kan ze zelf niet uitkomen) en ging er vandoor! Na een paar rondjes rennen hoorde en zag ze ons en wist niet hoe snel ze weer bij ons moet komen. Hop, tuig weer om en doorlopen.

Stukje verderop raakt ze in de stroom met mensen een stroomdraad! Een stroomdraad? Ja, op een drukke markt waar ik weet niet hoeveel mensen (en kleine kinderen) lopen, is een stroomdraad gespannen. Arme Aika...ze gaat liggen in de modder en loopt daarna tegen een mevrouw met een lichte jas aan.  Pfffff.... Geen succes deze winterfair!

Thuis gekomen beetje bladharken (ja harken, niet blazen of slurpen...!) en hondenkoekjes verstoppen in de berg met blaadjes...kunnen we de ellende vergeten en weer tot rust komen!


en de aller, allerlaatste appeltjes aan de bomen!




Fijn weekend! 



6 opmerkingen:

  1. Hey leven in de brouwerij na een lange zomerstop.
    Als je tegenwoordig ergens naar toe gaat, dan is het drukker dan druk.... voor mij hoeft het tegenwoordig niet meer.
    En wat zal jij geschrokken zijn toen Aika ervan door ging.... maar gelukkig alles goed afgelopen.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh jee, dat is de nachtmerrie van elke hond denk ik stroom,
    eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je je hond mee neemt naar zo'n druk iets,
    het arme dier loopt alleen maar tussen benen te koekeloeren :-)

    ik kan me veel leukere dingen voorstellen zoals blad harken en daar koekje s in verstoppen en zoeken, :-)
    zo'n bordercollie is wel supergevoelig denk je ook niet?
    de mijne hebben me afgelopen maand zó ontzetten goed gesteund met het overlijden van mijn broer,
    't is dat ze niet kunnen praten....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn inderdaad supergevoelig en slim! Fijn dat de honden je zoveel steun kunnen geven in zo’n moeilijke tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. niet echt een plaats voor een hondje hé, niks beter dan de natuur
    en niet alleen voor de honden...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!