maandag 8 april 2013

Mijmeren...

Het is 8 uur in de avond en ik zit buiten mijn koffie te drinken...
Eigenlijk is het veel te koud om buiten te zitten maar ik verlang zó naar zomeravonden...ik ga het nu afdwingen door steevast mijn koffie buiten te drinken.
Het is stil, er zitten wat vogels te kwetteren op de electriciteitsdraden verderop in de velden....het geluid draagt ver... Ergens blaft een hond, de oren van Pardoes bewegen maar ze reageert niet....vast een bekend blafje anders was ze wel voluit tekeer gegaan.
Er zoeft een man langs op skeelers, geruisloos en voor ik het weet is hij uit beeld verdwenen, best fijn om zo zoevend over de kleine weggetjes te gaan!
De wolken kleuren langzaam rozerood nog even en dan is het donker, morgen weer een nieuwe dag
Mijn koffie is op en het kopje voelt inmiddels koud aan...kippenvel op mijn armen
Ik hou van de schemer, de wereld tussen licht en donker ...het is een fijne tijd om te overpeinzen.
Te mijmeren over lange zomeravonden....










*

6 opmerkingen:

  1. mijmeren met zo'n prachtig werkje erbij is niet moeilijk
    nog even en je mag de koffie vervangen door iets fris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja schemeren brengt rust in je hoofd.Mooie foto van een schilderij van jou?

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!