zaterdag 13 april 2013

Heilige Beelden

Ik ben op zoek naar heiligenbeelden...gewoon omdat ik ze leuk vind.
Kerken worden opgedoekt dus ik dacht daar is genoeg van.
Kleine zoektocht op internet gedaan en daar blijkt dat er een levendige handel is in kerk-benodigdheden zoals ook de beelden.
Binnen no-time zie je door de bomen het bos niet meer, het lijkt wel een digitale beeldenstorm.
Welige handel betekent exorbitante prijzen en dat was nou ook weer niet mijn bedoeling.

De religie op de Veluwe staat geen beelden toe maar iets verderop in Soest vond ik iets waar ik mijn slag kon slaan...dacht ik.


Achter in een soort schuur stonden beelden, manshoog...rechtstreeks uit een failliete kerk waarschijnlijk.


Voor mijn doel een beetje te groot...

en bovendien niet mooi genoeg.



leuk was het wel! 

mijn speurtocht gaat verder...ik denk dat ik moet afzakken naar het katholieke zuiden.




*

1 opmerking:

  1. toch wel een bijzondere vondst dat je gedaan hebt!
    wist niet dat ze er mee 'gooiden' op t internet
    wie zoekt die vindt, succes Joo

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!