zondag 20 november 2011

werk aan de winkel

Op een gewone doordeweekse werkdag word ik gebeld
"Dag mevrouw, u spreek met Jansen" [of de Vries of Zwart of...ik weet het niet meer dus ik noem hem maar even Jansen] "Heeft u even tijd voor mij?" [nee, eigenlijk had ik helemaal geen tijd...ik was in vliegende haast op weg naar een vergadering maar hij klonk zo aardig] Ik zei,"maar natuurlijk".
"Wij hebben uw werk gezien op internet en vroegen ons af of u in het voorjaar met 25 werken bij ons wilt exposeren". "Wie is ons?" vroeg ik. "Ons is een zorghotel in het midden van land...."er volgde een heel verhaal en om het kort te houden... Ik zei: Ja!



Tijdens de vergadering dacht ik: jemig 25 schilderijen...die heb ik natuurlijk wel maar ik vind het ook heel leuk om nieuw werk te maken en te laten zien. Ik heb nog even de de tijd om flink aan de bak te gaan!

Een paar dagen later word ik gebeld of ik 3 schilderijen voor een jaar wil verhuren aan een bedrijf. Ze wisten ook al welke ze wilden hebben...
Geregeld!

Dus.........werk aan de winkel!


[tegenwoordig heet een verpleeghuis dus een zorghotel en een sterfhuis een hospice...tja, het klinkt anders/sjieker maar het blijft een eindstation...]

*

3 opmerkingen:

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!