zondag 12 september 2010

doorborduren

sommige schilderijen hebben een lange weg achter de rug...
zo nu en dan maak ik iets waar ik verder mee wil
doorborduren op het thema, de kleur, de vorm, techniek, formaat,
hetzelfde basisidee maar dan net even anders uitgewerkt.

gouache 25x25 cm (klein)

wat meer kleur en lijn in een zelfde soort sfeer

oliepastel 30x40 cm (iets minder klein)

het roze wordt rood en het wit wordt sterker

gemengde techniek 40x40 (groter)

zelfde (geintensiveerde) kleuren en de lijnen zijn deels tot vlak gemaakt

olie en acrylverf 120x120 cm (en een héél stuk groter!)

hoe langer ik er mee bezig was hoe meer ik ging vereenvoudigen, weglaten of liever gezegd: wegschilderen
door borduren betekent eigenlijk door werken!

*

1 opmerking:

  1. de basis vind ik vaak al zo mooi
    een zacht begin waar je zoveel verhalen kan in zien

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!