zaterdag 27 maart 2010

stille week

morgen is het Palmpasen waarmee de Stille Week wordt ingeleid.

de Stille Week wordt ook wel de Goede Week of de Lijdenstijd genoemd, de periode voorafgaand aan Pasen.
voor mij een tijd om verder te kijken dan paashazen, kuikens en gekleurde eieren. (ik heb niks tegen paashazen hoor! ook niet tegen zachte gele kuikens en geschilderde eieren)

tijd van dood en opstanding
van winter en lente
van loslaten en opnieuw beginnen

de komende week zal ik een serie schilderijen laten zien die in de lijdenstijd geschilderd zijn waarbij ik mijn eigen vormen- en beeldentaal heb gebruikt om kleur te geven aan het thema "dood en opstanding"

te beginnen met "De Stille Week"



































 voor wie van zingen houdt... klik


8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!