donderdag 26 november 2009

zuinigheid

ik hou er een creatief bevorderende zuinigheid op na...
(dat is dan ook mijn enige, geloof ik)
als ik uitgeschilderd ben omdat ik even niet weet hoe ik verder moet...of ik heb opeens een ernstig tijdgebrek dan smeer ik de restjes verf die op mijn palet liggen met een paletmes uit op een doekje.
lekker schrapen tot dat het palet weer glad is!
is altijd leuk voor een ondergrondje want ik hou niet van een spierwit leeg doek.
zo'n leeg doek is een drempel, een hobbel die ik elke keer weer moet nemen.

dat overbrengen van palet naar doek gaat razendsnel
niet denken, niet miezen en muizen
maar vlot en in één beweging verhuist de verf.
palet schoon - doek ont-wit



---------------paletschilderijtje acryl op linnen 24x30 cm



*

2 opmerkingen:

  1. leuke reminder! dat deed ik namelijk vroeger ook...
    Dank, ik ga je na-apen.(misschien)
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja nooit gedacht, wat een leuk weetje.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je de moeite hebt genomen om een reactie achter te laten!